Американські вчені запропонували використовувати телекомунікаційні кабелі на дні океану, яким вже півтора століття, для розгортання мережі моніторингу сейсмічної активності.

Натаніель Ліндсі і його колеги з Каліфорнійського університету в Берклі провели експеримент з використанням 20-кілометрової ділянки старого кабелю в якості підводного сейсмометра. Дослідження з'явилося в журналі Science.

Спеціальні світлові імпульси, які передаються по оптоволокну, дозволили реєструвати навіть найдрібніші переміщення і коливання кабелю, перетворивши його на чутливий акустичний детектор.

трансокеанічні підводні кабелі зв'язку

Експеримент проводився на глибині близько 100 метрів, але в майбутньому автори планують спробувати і великі глибини. Під час тестування, яке тривало чотири доби, вченим вдалося зафіксувати підводний землетрус магнітудою 3,5 бала. Крім того, відображення створених ним хвиль від придонних порід, вказало на існування невідомої системи розломів.

Американка кинулась в пащу жижаку: рятувала найдорожче

Новий прикид Порошенка уїдливо висміяли в мережі: "В медсестру пограти хоче"

Сергій Лазарєв відмовився від весілля з Ані Лорак: "Я абсолютно щасливий..."

На Україну суне аномальна зима: синоптики стривожили прогнозом на грудень

Автори відзначають, що сьогодні глибоководні сейсмічні датчики - велика рідкість, тоді як невикористані кабелі лежать всюди.

Нагадаємо, вчені розповіли про подальшу долю "Титаніка".

Як повідомляв портал Знай.uа, NASA знайшли воду на супутнику Юпітера.

Також портал Знай.uа писав, що деякі істоти, які населяють планету, здатні жити набагато довше, ніж люди.