Вчені розкрили загадку походження світлих плям на карликовій планеті Церері, яка розташовується в поясі астероїдів між орбітами Марса і Юпітера. Виявилося, що під поверхнею "маленької" планети може ховатися солоний океан.

Про це повідомляє видання Science Alert.

Читайте Знай в Google News!

В на початку 2015 року зонд Dawn сфотографував аномально яскраві плями в ударному кратері Оккатор віком 20 мільйонів років. Пізніше вчені встановили, що плями відповідають відкладенням карбонату натрію. На Землі цей мінерал розташовується поблизу гідротермальних джерел на дні океанів. Однак походження карбонату на Церері залишалося загадкою. Згідно з різними гіпотезами, відкладення могли виникнути через танення підповерхневої криги, викликаного зіткненням з астероїдом, або ж в надрах планети міститься шар рідкого розсолу.

Згідно з останніми даними, отриманим Dawn перед завершенням місії, всередині кратера і зовні нього спостерігаються зміни в гравітаційному полі, що вказує на відмінності в щільності, відповідні наявності розсолу під Оккатором. Сольові відкладення утворилися при просочуванні солоної води через тріщини, що виникли в результаті удару. Крім того, вчені з'ясували, що кора карликової планети досить пориста, проте з глибиною породи все більше змішується з сіллю.

Є свідчення, що соляні відкладення набагато молодші за сам кратер. Наприклад, був виявлений мінерал гідрогаліт, який містить велику кількість води. Він досить швидко зневоднюється, протягом десятків або сотень років, що вказує на те, що розсіл почав просочуватися крізь поверхню Церери зовсім недавно.

"Продам місце в черзі": чоловіки штурмують ТЦК, воєнкоми не справляються Українським родинам виплатять 10800 грн: як подати заявку ПриватБанк звернувся до власників пенсійних карток: як уникнути затримок із виплатами Усього 30 гривень, і ти на зв'язку: у Vodafone підказали, як можна заощадити