Учениця 10-го класу Політехнічного ліцею НТУУ "КПІ" Людмила Люшенко провела дослідження соціальних мереж, у ході якого дівчина виявила, як алгоритми таргетування можуть використовувати особисті дані.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяРезультати свого дослідження ліцеїстка представила на науковій конференції, пише .
Для того щоб показати, як соціальні мережі використовують приватні дані для таргетування реклами, школярка створила декілька акаунтів вигаданих осіб.
Особливий інтерес представляє історія з акаунтом молодої жінки. Дослідниця створила для цієї фейкової особистості сторінки в декількох соцмережах, у тому числі Facebook, Instagram і Twitter. Вже у найближчі дні реклама, яка початково була неперсоналізованою, стала враховувати демографічні дані і пропонувати "жінці" косметику. Цікаво, що лише декілька текстових повідомлень у Twitter зі згадкою про умовну дитину трьох років відразу змінили таргетування - реклама змінилася у всіх соцмережах і не лише врахувала наявність дитини, але і її вигаданий вік.
Також школярка показує, що відбувається з акаунтами, які приховують свою інформацію. Якщо сторінка користувача не містить корисної інформації, а поведінка не дозволяє ідентифікувати людину, дізнатися її вік, стать чи інтереси - то такого користувача соцмережі розпізнають як бота і обмежать у функціоналі.
Таким чином, школярці вдалося підтвердити, що соцмережі активно використовують приватні дані, а спроби захистити інформацію караються.
Валідність свого дослідження Люшенко підтвердила відгуком технічного спеціаліста одного з операторів мобільного зв'язку.
Обов’язково підпишись на наш канал у Viber, аби не пропустити найцікавіше
Нагадаємо, раніше в Україні провайдери відкрили доступ до російської соцмережі "Вконтакте".
Як повідомляв портал "Знай.ua", популярні соцмережі зміняться до невпізнання: що готують користувачам.
Також "Знай.ua" писав, що Facebook змушує користувачів Messenger реєструватися в соцмережі.