Учениця 10-го класу Політехнічного ліцею НТУУ "КПІ" Людмила Люшенко провела дослідження соціальних мереж, у ході якого дівчина виявила, як алгоритми таргетування можуть використовувати особисті дані.

Результати свого дослідження ліцеїстка представила на науковій конференції, пише MediaOsvita.

Для того щоб показати, як соціальні мережі використовують приватні дані для таргетування реклами, школярка створила декілька акаунтів вигаданих осіб.

Особливий інтерес представляє історія з акаунтом молодої жінки. Дослідниця створила для цієї фейкової особистості сторінки в декількох соцмережах, у тому числі Facebook, Instagram і Twitter. Вже у найближчі дні реклама, яка початково була неперсоналізованою, стала враховувати демографічні дані і пропонувати "жінці" косметику. Цікаво, що лише декілька текстових повідомлень у Twitter зі згадкою про умовну дитину трьох років відразу змінили таргетування - реклама змінилася у всіх соцмережах і не лише врахувала наявність дитини, але і її вигаданий вік.

Також школярка показує, що відбувається з акаунтами, які приховують свою інформацію. Якщо сторінка користувача не містить корисної інформації, а поведінка не дозволяє ідентифікувати людину, дізнатися її вік, стать чи інтереси - то такого користувача соцмережі розпізнають як бота і обмежать у функціоналі.

Популярні новини зараз
Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо Гороскоп на 23 листопада для всіх знаків Зодіаку: Близнюки рулюватимуть суботою, Скорпіонів все-таки виведуть із себе Оплата комунальних послуг: що обов'язково потрібно перевіряти, щоб не втратити гроші Терміново біжіть до супермаркету, поки не почалися тривалі відключення світла: що потрібно купити кожному українцеві
Показати ще

Небезпека соцмереж, ілюстрація з презентації дослідження
Небезпека соцмереж, ілюстрація з презентації дослідження
Небезпека соцмереж, ілюстрація з презентації дослідження

Таким чином, школярці вдалося підтвердити, що соцмережі активно використовують приватні дані, а спроби захистити інформацію караються.

Валідність свого дослідження Люшенко підтвердила відгуком технічного спеціаліста одного з операторів мобільного зв'язку.

Обов’язково підпишись на наш канал у Viber, аби не пропустити найцікавіше

Нагадаємо, раніше в Україні провайдери відкрили доступ до російської соцмережі "Вконтакте".

Як повідомляв портал "Знай.ua", популярні соцмережі зміняться до невпізнання: що готують користувачам.

Також "Знай.ua" писав, що Facebook змушує користувачів Messenger реєструватися в соцмережі.